Via Verda de Bot a la Fontcalda

A peu o amb bicicleta
de Bot a la Fontcalda per la Via Verda
Comparteix →

Temps: 3:00h + 1:30h (visita i tast)
 Distància: 12 km
 Dificultat: Baixa
 Desnivell: 280 m

Veure ruta i track GPS

Bot Estació de Prat de Compte  La Fontcalda  Bot  Visita bodega Cal Menescal

Ruta Via Verda de Bot a la Fontcalda

Ens trobem a la DO Terra Alta, concretament a Bot, on iniciarem la nostra ruta del Vins i Camins seguint l’antic traçat de la via del tren de la Vall de Zafán, avui reconvertit en un còmode sender que forma part de la Via Verda del Val de Zafán.

Després de finalitzar la nostra sortida eno-senderista realitzarem una visita amb tast de vins i pica-pica al celler Cal Menescal de Bot.

00′. Iniciem la Via Verda Bot des de l’Església de Sant Blai. Caminem en direcció sud i ràpidament arribem a l’antiga estació de Bot.

5′. Ens trobem ja caminant per l’antic traçat de la via del tren. Ho fem en direcció a l’estació de Prat del Compte.

25′. Passem el primer túnel. Recomanable portar llanternes o un frontal per a més comoditat, ja que es succeiran diversos túnels durant el recorregut, un de més de 700 metres de longitud i en corba.

45′. Arribada a l’antiga estació de tren de Prat del Compte. Aquí prendrem el camí que surt per darrere de l’edifici de l’estació fins arribar a prop del Mas del Navarro, on deixem el camí per agafar un corriol per la dreta.

55′. En uns minuts arribem a la Piscina Natural i als Estrets, on el riu Canaletes s’obre pas per un espectacular estret. A la Font dels Dolls l’aigua brolla a 28ºC de temperatura, ideal per a un bany durant tot l’any.

1h. Arribada al Santuari de la Mare de Déu de la Fontcalda (s. XIV). Vam esmorzar a la zona d’esbarjo.

1h 30′. Deixem el santuari creuant el riu Canaletes i pugem fort pel camí fins trobar de nou la Via Verda. Entrem pel túnel que entre penombres ens portarà de nou fins a l’estació de Prat de Compte.

1h 50′. Des de l’estació seguim el mateix camí emprat en l’anada però hem d’estar atents, ja que just a la sortida del tercer túnel a mà esquerra hem de prendre un corriol una mica confús en direcció sud.

2h 15′. El sender ens portarà fins al Forat de la Donzella. Seguim per una pista i ens acostem a l’Ermita de Sant Josep. Des de l’ermita seguim per pistes i camins fins al poble de Bot.

3h. Arribada a l’antiga estació de Bot i des d’allà ens dirigim al celler Cal Menescal per realitzar la visita i tastar els seus vins i vinagres.

Nota: els temps sempre són aproximats. Realitzar la sortida sol o amb un grup nombrós pot alterar molt els temps parcials i el total final.

Vins-i-camins-enoguia
Si vols
gaudir de la natura i conèixer els nostres cellers
Aquest és el camí!

Apúnta’t al proper Vins i Camins

Escriu una valoració

L'adreça electrònica no es publicarà.

⚠️ Degut a la COVID-19 els horaris poden patir modificacions

Subscriu-te!

Subscriu-te a les millors idees d'Enoturisme