Ruta de la Pedra Seca de Masroig

Pel Camí Ral del Masroig a Falset
Pel Camí Ral de Falset
Comparteix →
 Temps: 2:00h + 1:30h (visita i tast)
 Distància: 6 km (anar i tornar)
 Dificultat: Baixa
 Desnivell: 130 m

Plano-enoguia   Veure ruta i track GPS

Masroig  Visita a Celler Masroig  Ruta de la Pedra Seca Dinar Masroig

La ruta de la pedra seca de Masroig ens permetrà descobrir una sèrie de barraques que antigament els pagesos de la zona utilitzaven per refugiar-se de les tempestes, del fred de l’hivern i de la calor de l’estiu.

Passejarem còmodament entre marges perfectament alineats i observarem com les barraques s’aguanten sense necessitat d’usar cap mena d’argamassa ni ciment, només el perfecte equilibri de forces i unes mans expertes.

La nostra ruta coincideix amb el Camí Ral del Masroig a Falset pel coll de la Falsetana, un antic camí utilitzat pels habitants de la comarca per desplaçar-se entre els dos pobles.

Abans o després de la ruta, podem visitar el Celler Masroig i conèixer la filosofia d’un celler fundada l’any 1917. Un pla perfecte per descobrir el paisatge i els vins de Montsant.

Ruta de la Pedra Seca de Masroig

00′. Comencem a caminar des de l’edifici del celler travessant el pàrquing per a autocaravanes on podem agafar aigua per a la nostra ruta. Travessem la carretera T-734 i en pocs metres girem a la dreta.

5′. Primer pal indicador. Des d’aquest punt seguirem durant tota la nostra ruta les marques grogues que indiquen el sender, direcció al Coll de la Falsetana, deixant a la nostra esquerra el camí que porta cap a l’Ermita de les Pinyeres.

30′. Barraca del Cal Josepó. La primera de les construccions que trobarem. Amb forma circular i en perfecte estat de conservació.

35′. Continuem per la pista i en 500 m. ens desviem del camí cap a la dreta per veure la Barraca d’en Jaume ‘el Xalet’. Com a curiositat, aquesta construcció consta de paravents a la porta d’accés per evitar els vents més habituals a la zona: el ponent i el llevant. També podem veure les restes del que podria ser un petit corral o similar.

45′. Tornem al camí i en aproximadament 600 metres arribarem a una cruïlla. Ens desviem cap a l’esquerra, al fons veiem les construccions de Joan de Cal Quimet. La cabana gran posseeix una porta amb un arc apuntat i és de gruixudes parets per protegir-se més efectivament del fred o de la calor. L’altra barraca és més petita i servia com a magatzem, per això la seva porta és més ampla. Aquí decidim menjar.

1h. Una vegada al camí principal, seguirem avançant per arribar a una bifurcació on seguirem per l’esquerra, deixant la pista principal. El camí es torna sender i en pujada arribarem al coll de la Falsetana, on a la dreta, entre un bosc de pins, trobem la darrera construcció amb pedra seca: la Barraca del Coll de la Falsetana.

Si seguim uns metres més, arribem a la coll que ens ofereix unes bones vistes sobre Falset i tota la comarca. El Camí Ral ara inicia el descens i nosaltres tornarem a Masroig pel mateix camí.

Nota: els temps sempre són aproximats. Realitzar la sortida sol o amb un grup pot alterar molt els temps parcials i el total final.

Vins-i-camins-enoguia

Si vols gaudir de la natura i conèixer els nostres cellers
Aquest és el camí!

Apúnta’t al proper Vins i Camins

Escriu una valoració

L'adreça electrònica no es publicarà.

⚠️ Degut a la COVID-19 els horaris poden patir modificacions
El Masroig
Com Arribar

Subscriu-te!

Subscriu-te a les millors idees d'Enoturisme